Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Uwaga! Obecnie znajdujesz się na archiwalnej stronie internetowej ZSP Kleszczów. W poszukiwaniu nowych wiadomości zapraszamy na aktualną stronę

Przejdź do aktualnej strony

Zajęcia na uniwersytecie Śląskim
W dniu 28 września 2017r. klasy I b, II c i III c brały udział w wykładach i zajęciach pokazowych na Uniwersytecie Śląskim w ramach spotkań z nauką. Było ciekawie i bardzo różnorodnie – jak to bywa z zagadnieniami związanymi z biologią. Na początku uczniowie wzięli udział w zajęciach pt. Świat pijawek, gdzie dowiedzieli się od kiedy stosuje się pijawki, jakie mają właściwości lecznicze i jak się robi maseczki z pijawki. Następnie uczestniczyli w sesji z zakresu biorobotyki – trzy wykłady: 1. Robot chirurgiczny w akcji; 2. Polimery w medycynie; 3. Ucho 3D? Czemu nie?! Tutaj największa fascynację wzbudziła demonstracja operacji laparoskopowej – chirurg w naszych czasach musi potrafić posługiwać się zaawansowanym sprzętem medycznym. Ostatni przystanek to seria wykładów z doświadczeniami w ramach Spotkań z Nauką: 1. „Do tańca” i „od serca”. Różne mięśnie – różne ruchy Różne typy mięśni, EKG, zapis ruchu mięśni szkieletowych (elektromiografia), skurcze wywołane – czy można je powstrzymać? 2. Z tlenem źle, lecz bez tlenu jeszcze gorzej. Zużycie tlenu w spoczynku i wysiłku. Czym jest oddychanie? Czy komórki oddychają? Jak silne są ludzkie płuca? 3. Zobaczyć myśli, sterować myślą… EEG – czym jest i do czego służy? Czy można zobaczyć myśli? Gramy myślami. Jak mogą wyglądać za kilka lat kontrolery gier? W ostatniej sesji uczniowie sprawdzili na ochotnikach czy można powstrzymać skurcz mięśnia po elektrostymulacji, jaką mają pojemność płuc, a przede wszystkim - że uczniowie ZSP w Kleszczowie potrafią się świetnie relaksować - wystarczy, że ochotniczka zamknęła oczy i pojawiły się momentalnie idealne fale alfa w zapisie EEG mimo całego dnia wrażeń (co wbrew pozorom bywa trudne nawet przy zamkniętych oczach– zrelaksować się w trakcie doświadczenia na auli, ze świadomością widowni). Było interesująco, a różnorodność prezentowanych zagadnień oprócz realizacji treści programowych i powtórki do matury na pewno pomoże w precyzowaniu swoich planów na studia.