Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Uwaga! Obecnie znajdujesz się na archiwalnej stronie internetowej ZSP Kleszczów. W poszukiwaniu nowych wiadomości zapraszamy na aktualną stronę

Przejdź do aktualnej strony

Pełen miłych wspomnień obóz językowy do Berlina
W dniach 5-8 czerwca uczniowie klasy pierwszej i drugiej liceum o profilu językowym przebywali wraz z opiekunami p. Pauliną Szczepaniak, p. Anną Pałczyńską, p. Ewą Siedlarek, p. Mileną Majewską,  p. dyrektor Agnieszką Nagodą- Gębicz na obozie językowym w Berlinie. Podczas czterodniowego pobytu zwiedziliśmy najważniejsze zabytki stolicy Niemiec, m.in.: Wieżę Telewizyjną, Bramę Brandenburską, Czerwony Ratusz, Kolumnę Zwycięstwa, a także Gmach Parlamentu. W trakcie podróży przewodnik opowiadał nam o historii powstania miasta oraz o upadku Muru Berlińskiego. Każdego dnia czekało na nas mnóstwo zwiedzania, dzięki czemu dokładnie poznaliśmy to miasto. Weszliśmy na Kolumnę Zwycięstwa, skąd mieliśmy dokonały widok na panoramę miasta i okazję do porobienia wspaniałych zdjęć. Pierwszego dnia pobytu zobaczyliśmy East Side Gallery, galerię-pomnik dla wolności, stworzony przez artystów z całego świata na fragmencie Muru Berlińskiego. Drugiego dnia poszliśmy do Muzeum Pergamońskiego, które słynie ze zbiorów starożytnej architektury oraz hellenistycznej rzeźby. Mając na względzie naukę języka niemieckiego, uczestniczyliśmy w zajęciach językowych w szkole „Sprachenatelier”, które były ukierunkowane na praktyczne wykorzystanie języka w terenie. Zostaliśmy podzieleni na trzy grupy pod względem zaawansowania. Ostatniego dnia naszej nauki stworzyliśmy listę zakupów (w budżecie 50€), a następnie poszliśmy do sklepu, aby sprawdzić ceny produktów. Potem dostaliśmy kartkę, na której zostały zapisane różne zadania do wykonania. Jednym z nich było zapytanie przechodniów o ich zakupy. Po zakończeniu kursu, każdy z nas otrzymał certyfikat ukończenia kursu. W trakcie pobytu skosztowaliśmy wiele pysznych dań, które jedliśmy w hotelowej restauracji, a także w restauracji R-23. Ostatniego dnia pobytu udaliśmy się do Poczdamu znajdującego się 35 km od Berlina. Zwiedzaliśmy tam najbardziej spektakularne obiekty zespołu pałacowego Sanssouci oraz Stary Rynek.
Pobyt w Berlinie każdy zapamięta z nas na długo, a uwiecznić to pozwolą zdjęcia, których wszyscy wykonaliśmy bardzo dużo :-)