Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Uwaga! Obecnie znajdujesz się na archiwalnej stronie internetowej ZSP Kleszczów. W poszukiwaniu nowych wiadomości zapraszamy na aktualną stronę

Przejdź do aktualnej strony

Gdy po drugiej stronie ekranu jest pusto…
Czy efekty pracy zdalnej świadczą o jej wartości?
Autor : Natalia Perek - Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim.
Motywowanie innych do pracy to niezwykle wyczerpujące zadanie. Wymaga ogromnej elastyczności, kompetencji interpersonalnych i niestety umiejętności radzenia sobie z porażką. Zwłaszcza, jeśli wysiłek włożony w zachęcenie do współpracy nie daje wymiernego efektu. Nauczyciele są grupą zawodową, która z podobnym zjawiskiem mierzy się codziennie, ale w czasie nauki zdalnej, gdy na jego starania nie ma żadnej reakcji wielu uczniów, jest szczególnie trudno. Dlaczego?
W zwykłej szkolnej codzienności, gdy w ławce zasiądzie komplet uczniów, łatwo można zapomnieć, ile innych czynników działa na ich motywację. To, jak dziecko, czy nastolatek podejdzie do nauki zależy od jego nastroju, sytuacji rodzinnej i rówieśniczej, stosunku środowiska, w którym wzrasta do inwestowania w rozwój. Do tego możemy śmiało dodać jego fizyczną kondycję, poczucie własnej wartości i skuteczności. Na pewno bardzo istotna jest relacja, którą zbudował z nim nauczyciel, zaufanie, poczucie komfortu w kontakcie, ale nie jest to wszystko. Całość artykułu - TUTAJ.