Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Uwaga! Obecnie znajdujesz się na archiwalnej stronie internetowej ZSP Kleszczów. W poszukiwaniu nowych wiadomości zapraszamy na aktualną stronę

Przejdź do aktualnej strony

Licealiści ZSP nauczycielami w przedszkolach

W grudniu tego roku licealiści ZSP w Kleszczowie dwukrotnie odwiedzili przedszkola samorządowe znajdujące się na terenie gminy Kleszczów.

9 grudnia w Publicznym Przedszkolu Samorządowe w Kleszczowie, a następnie 16 grudnia br. w Publicznym Przedszkolu Samorządowym w Łuszczanowicach  zrealizowano projekt językowy pt. ?Kindergarten English?.










W projekcie wzięli udział wszyscy uczniowie klasy językowej Liceum Ogólnokształcącego.  Projekt otrzymał nazwę ?Kindergarten English?, ponieważ adresowany był do przedszkolaków i dotyczył języka angielskiego.

Projekt miał dwa główne cele. Przede wszystkim stworzenie uczniom możliwości poznania środowiska lokalnego, w szczególności specyfiki miejsca jakim jest przedszkole. Drugim celem była sposobność do opracowania projektu, w którym uczniowie będą mogli wystąpić w roli nauczycieli, w roli jaką być może część uczniów tej klasy wybierze w przyszłości na swoją ścieżkę zawodową.

Całość projektu stanowiły dwie części: artystyczna, w której uczniowie ZSP zaprezentowali szereg popularnych dziecięcych piosenek angielskich. Uczniowie występowali w dość skromnej oprawie scenicznej i dekoracjach, sami przebrani za przedszkolaków, aby tym lepiej przyciągnąć i skupić uwagę dzieci na treściach angielskich w śpiewanych i inscenizowanych przez uczniów utworach. Odzew dzieci był zaskakujący. Przedszkolaki wspaniale bawiły się liczebnikami, kolorami, włączały się do wspólnego śpiewania i z chęcią uczestniczyły w zabawach.

W części drugiej uczniowie podzielili się na zespoły i ruszyli do poszczególnych grup przedszkolnych prowadzić zajęcia tematyczne. Realizowali po angielsku zabawy i zadania takie jak głuchy telefon, przygotowanie gry memory, a następnie rozegranie turnieju ?Memory Championship?, zabawa w dziesięciu małych Indian, budowanie miasta z kształtów z domami, samochodami i ciężarówkami, trzylatki jeździły autobusem i wykonały piękne prace klowna. Wszystkie zaproponowane zabawy zyskały ogromne uznanie dzieci. Dodatkowo cieszy fakt, że dzieci prosiły uczniów o nauczenie ich lub wspólne śpiewanie piosenek z programu artystycznego w części pierwszej.

Nauka języka angielskiego w przedszkolu nie jest w dzisiejszych czasach niczym niezwykłym. Ale kiedy to uczniowie szkoły średniej mają uczyć dzieci trzy, cztero, pięcio i sześcioletnie to jest wydarzenie szczególne. I takim było dla uczniów naszej szkoły. Ta najbardziej chyba wymagająca grupa słuchaczy okazała się bardzo wdzięcznym aczkolwiek niełatwym wyzwaniem, które mamy nadzieję udało nam się spełnić. Począwszy od wypracowania koncepcji zajęć, przez przygotowanie i opracowanie materiałów, aż po samo prowadzenie lekcji i metodykę pracy z dziećmi.

Projekt pod wieloma względami okazał się bardzo wartościowy. Był przede wszystkim cennym doświadczeniem dla uczniów klasy językowej, być może przyszłych nauczycieli, lektorów lub szkoleniowców nie tylko z zakresu języka angielskiego. Uczniowie mieli znakomitą okazję poznać specyfikę pracy nauczyciela języka obcego, począwszy od stworzenia koncepcji projektu, przygotowanie i opracowanie materiałów do zajęć oraz prowadzenie lekcji.

Dyrektorzy przedszkoli zaprosili młodzież licealną do dalszej współpracy. Koordynatorem projektu byli nauczyciele: p. Beata Wysmułek i p. Anna Krysiak.